Hans heeft een passie voor IT en innovatie. Motto “WIJ zijn slimmer dan IK” Eerste indruk van zijn presentie over zichzelf: rip-off van het “Identity 2.0” filmpje dat de vinden is op youtube. Verder schreeuwt hij wel heel hard om overtuigend te zijn. Voordeel je blijft wakker, maar hij brengt het wel heel grotesk en dramatisch. Vervolgens komt er nog een schreeuwerig spotje over Sun. Waarin alle “connected jeugd” aanwezig is.
Daarna nog alle kreten: experience, lifestyle, beleving, hyper mobiele generatie, social media, crowds, community’s etc. Zelf creëren, sociale netwerken als contact gereedschappen. WIJ GEREEDSCHAPPEN is de boodschap. Wij code = open source, R&D wordt R&We, Wij zijn aktief etc. Anyway veel harde kreten, over zaken die bekend zijn…
Tips van Hans: Zoek een WIJ proces, laat een WIJ club ontstaan, zoek WIJ gereedschap, meet WIJ resultaten. Nu ben ik zelf erg voor cummunity vorming en samenwerking als motor voor innovatie, maar Hans beloofd een idealistisch walhalla. Alles is “geweldig”.
Hans sluit met een gedeelte over “Smart Dust”: Autonome intelligente netwerksensoren. Daarvoor haalde hij, ondertussen “good old”, Nike/IPod voorbeeld van stal. Laatste kreet: “Massive Obiquitous Computing”. Nu heb ik niets tegen engelse termen, maar het ging zelfs mij te ver… anyway, beetje persoonlijke indrukken, misschien ervaarden anderen het anders!